Αν και ακραία η θεωρία της μπορεί να έχει μια δόση αλήθειας αν αναλογιστούμε ότι οι αρχαίοι είχαν μια μανία με τους συμβολισμούς αλλά και την αιτιοκρατία.
Παρά τις επικρίσεις που δέχθηκε, η Αμερικανίδα αρχαιολόγους Dorothy King επανέρχεται και υποστηρίζει με επιχειρήματα τον ισχυρισμό της ότι σε πολλά σημεία του τύμβου στην Αμφίπολη έχουν βρεθεί τεκτονικά σύμβολα που πιθανώς οδηγούν στον Μέγα Αλέξανδρο.
Με νέα ανάρτηση στο προσωπικό της blog, η αρχαιολόγος επισημαίνει πως όλα τα γράμματα που έχει εντοπίσει στις φωτογραφίες της Αμφίπολης φαίνεται να είναι Άλφα ή παραλλαγές του Άλφα και προσομοιάζουν στην προγονική επιγραφή στο παλάτι του Αιγαία.
“Τα σημάδια που παρατήρησα στον τάφο ήταν όντως εκεί. Και σε καμία περίπτωση δεν ήταν τυχαία σημάδια στον ουρανό” τονίζει η King σημειώνοντας πως η ίδια η κυρία Μενδώνη επιβεβαίωσε ότι τα σημάδια αυτά προήλθαν από τους τέκτονες, δηλαδή τους τεχνίτες που έχτισαν τον τάφο και προφανώς οι αρχαιολόγοι γνώριζαν γι’ αυτά.”
“Οι αρχαιολόγοι που πραγματοποιούν τις έρευνες είναι πολύ καλοί στη δουλειά τους, δεν επισημαίνω κάτι, το οποίο δεν γνωρίζουν ήδη“, αναφέρει χαρακτηριστικά.
Το βασικό αντεπιχείρημα στην συγκεκριμένη εκτίμηση της Dorothy King είναι η άποψη πως τα σύμβολα αποτελούν σημάδια – οδηγοί για τους δημιουργούς του μνημείου, προκειμένου να βάλουν τις πέτρες στο σωστό σημείο και όχι υπογραφές.
Όμως η κ. King απαντά πως σε αυτή την περίπτωση θα ήταν πιο πιθανό τα τεκτονικά σύμβολα να ποικίλουν, να είναι δηλαδή Άλφα, Βήτα, Γάμα, Δέλτα και όχι όλα Άλφα ή παραλλαγές του Άλφα όπως είναι τα σύμβολα που έχει η ίδια εντοπίσει.
Γράφει λοιπόν σχετικά η γνωστή Αμερικανίδα αρχαιολόγος, παραθέτοντας τις φωτογραφίες που την οδήγησαν στην εξαγωγή του συγκεκριμένου συμπεράσματος:
“Όταν όλα τα γράμματα από μνημείο σε μνημείο φαίνεται να είναι τα ίδια μεταξύ τους, είναι πολύ πιο πιθανό να πρόκειται για μονόγραμμα. Αν και τα μονογράμματα πάνω σε πέτρες είναι λιγότερο συχνά, υπάρχουν παρόμοια σημάδια του Αντιγόνου στην Τροία, και όπως έχω σημειώσει, ο ναός της Αμφίπολης είναι σχετικός με το μνημείο, το οποίο ζήτησε ο Αλέξανδρος στη διαθήκη του να κατασκευαστεί.
Αυτή ήταν η πρώτη φωτογραφία που κοίταξα. Βρίσκεται στην ιστοσελίδα theamphipolistomb.com, η οποία μου έδωσε αφορμή για συζήτηση.
Το ιδανικό βέβαια θα ήταν αν οι επιγραφές είχαν φωτογραφηθεί με διαφορετικό φως για να φαίνονται με μεγαλύτερη ευκρίνεια, αλλά αυτό είναι ένα μονόγραμμα που κατά πάσα πιθανότητα έχει καλυφθεί με στόκο.
Στη φωτογραφία που ακολουθεί, παραθέτω ένα νόμισμα, το οποίο δείχνει τα μονογράμματα που χρησιμοποιούσε ο Μέγας Αλέξανδρος.
Αυτό επίσης είναι ένα νόμισμα του Φιλίππου του Γ’ του Αρριδαίου όπου εμφανίζεται το μονόγραμμα ΑΤ, όπως συμβαίνει σε αρκετά νομίσματα, στα οποία εμφανίζεται ο Αλέξανδρος.
Ακολουθεί ένα νόμισμα, στο οποίο εικονίζεται ο Αντίγονος ο πρώτος ο μονόφθαλμος επίσης με το μονόγραμμα ΑΤ, το οποίο όπως ανέφερα, υπάρχει σε αρκετά νομίσματα με τον Αλέξανδρο.
Σε κάθε περίπτωση αντιλαμβάνομαι ότι η μισή Ελλάδα θα αναλύει κάθε υποψία μονογράμματος στο μικροσκόπιο, το οποίο δεν είναι τόσο συναρπαστικό, όσο το να πει κάποιος ότι “ο Αλέξανδρος έδεσε το άλογό του εδώ και θάφτηκε στην Αμφίπολη”, αλλά αυτού του είδους τα μονογράμματα έχουν τη σημασία τους.
Λαμβάνοντάς τα υπόψη αποσπασματικά δεν δίνουν πληροφορίες για την ημερομηνία ή για τον ένοικο του τάφου 100%, όμως αποτελούν πολύ σημαντικά στοιχεία στο παζλ που καθημερινά συμπληρώνουν οι αρχαιολόγοι στο μνημείο.
Και εδώ είναι το δίλημμα: Δεν μπορώ να δω ξεκάθαρα αν τα γράμματα αυτά ανήκουν στον Μεγαλέξανδρο ή τον Αντίγονο, και δεν είμαι καθόλου σίγουρη ότι πρόκειται για το ίδιο μονόγραμμα ή ένα ζευγάρι από διαφορετικά. Εάν ήταν ο Αντίγονος θα ήταν θαυμάσιο, καθώς θα σήμαινε ότι ολοκλήρωσε εκείνος το μνημείο με τον ίδιο τρόπο που προσπάθησε να εκπληρώσει τις επιθυμίες του Αλεξάνδρου και στην Τροία.
Όμως το μονόγραμμα που έχω κυκλώσει στη συνέχεια είναι αρκετά πιθανό να έχει την ίδια αρχαΐζουσα μορφή όπως η προγονική επιγραφή στο παλάτι του Αιγαία“.