Μια νέα έρευνα της Focus Bari έρχεται να επιβεβαιώσει ότι το διαδίκτυο αποτελεί πλέον αδήριτη ανάγκη.
Ειδικότερα, καταμέτρησε τόσο το χρόνο που αφιερώνουμε κάθε μέρα, όσο και το λόγο για τον οποίο “σερφάρουμε”, τόσο οι ενήλικες όσο και μικρά παιδιά ηλικίας επτά έως 12 ετών. Ο υπολογιστής είναι λοιπόν καθημερινή συνήθεια, πολλές φορές και παραπάνω από μια φορά την ημέρα για ηλικίες από 13 ετών ως και 44 ετών.
Οι άντρες φαίνεται πως απασχολούνται περισσότερο μπροστά από ένα πληκτρολόγιο, αφού αφιερώνουν σχεδόν 2 1/2 ώρες στο διαδίκτυο (142′ λεπτά), ενώ οι γυναίκες κάθονται ελαφρώς λιγότερο με 130′ λεπτά. Έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον πως, ο χρόνος που αφιερώνουν οι Έλληνες στο ίντερνετ είναι μεγαλύτερος σε πιο μικρές ηλικίες με πρωταθλητές άνδρες και γυναίκες 18 με 24 ετών.
H έρευνα αφορούσε το σύνολο του πληθυσμού ηλικίας 13-74 ετών για τους μήνες Ιούνιο ως Οκτώβριο. Που όμως σπαταλάται ο περισσότερος χρόνος; Όπως ήταν αναμενόμενο, στο facebook: ενδεικτικό είναι πως ένας στους δύο Έλληνες ή το 53.4% διαθέτουν λογαριασμό στα social media, με το 55,4% αυτών να ανήκουν στο ηλικιακό φάσμα 13-34 έτη. Κι όταν λέμε social media, εννοούμε Facebook, αφού τα στοιχεία δείχνουν πως στο σύνολο του πληθυσμού το 47,6% διαθέτει προσωπικό λογαριασμό εκεί, με τα υπόλοιπα social media να βρίσκονται πολύ πίσω.
Πέρα από την κοινωνική μας δικτύωση, φαίνεται πως στην Ελλάδα έχουμε εξοικειωθεί πια για τα καλά και με την ιδέα των online αγορών, αφού 1 στους 4 άνδρες και 1 στις 5 γυναίκες επιλέγουν να κάνουν αγορές από τον υπολογιστή τους. Φυσικά και εδώ τη μερίδα του λέοντος καταλαμβάνουν οι πιο νεαρές ηλικίες 18-24 και 25-34 που δήλωσαν πως έκαναν αγορές μέσω διαδικτύου σε ποσοστό 39,8% και 38,6% αντίστοιχα.
Τέλος, ενδιαφέρον παρουσιάζει η σχέση που έχουν τα μικρά παιδιά με το ίντερνετ και την τεχνολογία. Όπως φαίνεται 8 στα 10 αγόρια και 7 στα 10 κορίτσια ηλικίας 7-9 ετών και 9 στα 10 παιδιά από 10 έως 12 ετών είναι ήδη συστηματικοί χρήστες του διαδικτύου. Τι ακριβώς όμως κάνουν τα μικρά παιδιά στο Internet; Το μεγαλύτερο ποσοστό χρησιμοποιεί το Internet για παιχνίδι (κατεβάζει/παίζει παιχνίδια 86,2%), με τα τραγούδια και τα βιντεάκια και τις ταινίες να ακολουθούν. Μετά την ψυχαγωγία, ακολουθεί και η εκμάθηση, αφού στην τέταρτη θέση του Top 10 χρήσης του ίντερνετ από τα ελληνόπουλα βρίσκεται η χρήση του για να βρουν πληροφορίες και ακολουθεί η είσοδος σε site που βοηθούν στα μαθήματα.
Η έρευνα έγινε σε δείγμα 12.000 ατόμων, πανελλαδικά και ηλικίες 13-74, μόνιμους κατοίκους Ν. Αττικής, Ν. Θεσσαλονίκης, λοιπής ηπειρωτικής Ελλάδας και Κρήτης.
Πηγή: Focus Bari