Σιδηροδρομική Σήραγγα Σεπολίων – Πως προχωρά η υπογειοποίηση

Με μία ακόμα συμπληρωματική σύμβαση ύψους 9 εκατομμυρίων ευρώ προχωρά το έργο της Σιδηροδρομικής Σήραγγας Σεπολίων, το μεγαλύτερο αστικό σιδηροδρομικό έργο της ΕΡΓΟΣΕ μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004. Το έργο αφορά στην κατασκευή νέας τετραπλής υπόγειας γραμμής με 2 σήραγγες από την έξοδο του σταθμού της Αθήνας μέχρι τις 3 Γέφυρες, αντικαθιστώντας την υφιστάμενη διπλή επίγεια γραμμή.


Πως προχωρά η κατασκευή

Σήμερα, έχει διαμορφωθεί η είσοδος της σήραγγας από τις 3 Γέφυρες και έχει προχωρήσει η αντιστήριξη της σήραγγας σε μήκος άνω των 500 μέτρων ενώ προχωρά και κατασκευή της πλάκας οροφής.

Η κατασκευή του υπόγειου τμήματος γίνεται με την μέθοδο του cover and cut, δηλαδή κατασκευάζεται η πλάκα οροφή στο επίπεδο σχεδόν της επιφάνειας και μετά γίνεται η διάνοιξη. Αυτο επιλέχθηκε για λόγους μικρότερης όχλησης καθώς πρόκειται για αστικό σιδηροδρομικό τμήμα και εκατέρωθεν υπάρχουν πολυκατοικίες.

Μέχρι σήμερα το ποσοστό προόδου του έργου έχει ξεπεράσει το 50% και στόχος είναι η λειτουργία της το 2024.


Πως θα μεταμορφωθεί η περιοχή μετά τα έργα

Με την πλήρη λειτουργία της Σιδηροδρομικής Σήραγγας Σεπολίων θα σημάνει την πλήρη ανισοπεδοποίηση των σιδηροδρομικών γραμμών βόρεια του Κεντρικού Σταθμού της Αθήνας. Σε όλο το τμήμα μέχρι τον ΣΚΑ θα λειτουργεί τετραπλή γραμμή για να εξυπηρετεί ταυτόχρονα υπεραστικά και προαστιακά δρομολόγια.

Ο ανατολικός διάδρομος θα εξυπηρετεί την κίνηση των προαστιακών συρμών, ενώ ο δυτικός την κίνηση των υπεραστικών συρμών.

Το έργο είναι ιδιαίτερα απαιτητικό τεχνικά, καθώς το μέγιστο βάθος της σήραγγας θα είναι στα 19 μέτρα κάτω από το έδαφος, η σήραγγα θα ξεκινά από την οδό Σεπολίων και θα καταλήγει στην οδό Σιώκου με ενδιάμεση την οδό Αγίου Μελετίου. Έχει προβλεφθεί ειδική αντιστήριξη στο τμήμα που συναντά τη γραμμή 2 του Μετρό στο τμήμα Σεπόλια – Αττική.

Η σήραγγα περιλαμβάνει 4 γραμμές και κατά τη διάρκεια της κατασκευής η υφιστάμενη διπλή γραμμή θα περιοριστεί σε μονή, προκειμένου να κατασκευαστεί το ανατολικό μέρος της σήραγγας, το οποίο θα παραδοθεί σε κυκλοφορία περίπου το 2020.

Η επίγεια γραμμή θα καταργηθεί και θα ξεκινήσει η κατασκευή του δυτικού τμήματος της σήραγγας, το οποίο θα αποδοθεί σε εμπορική λειτουργία στο πρώτο τρίμηνο του 2023.

Άνωθεν του τεχνικού υπογειοποίησης θα αποκατασταθεί η επικοινωνία 9 καθέτων οδών, που σήμερα διακόπτονται λόγω του επίγειου σιδ/κού διαδρόμου. Προβλέπεται διαμόρφωση του τοπίου με κάλυψη του τεχνικού με πράσινο (δένδρα, θάμνους) και δημιουργία ελεύθερων χώρων αναψυχής.

 

Share it!

spot_img
spot_img

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΕΟΡΤΑΣΤΙΚΑ LIVE ONIRAMA​ I Μαζί τους η Πηνελόπη Αναστασοπούλου​ I Σταυρός του Νότου Plus​ | Τετάρτη 25/12 & Κυριακή 5/1

ONIRAMA LIVE Μαζί τους η rock ‘n roll queen Πηνελόπη Αναστασοπούλου Τετάρτη 25 Δεκεμβρίου & Κυριακή 5 Ιανουαρίου ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΟΥ ΝΟΤΟΥ PLUS Η...

Ο Πάνος Βλάχος live στο VOX || Τρίτες: 7, 14, 21 Ιανουαρίου

Ο Πάνος Βλάχος live στο VOX Με χωρίς εκπλήξεις. Τρίτες: 7, 14, 21 Ιανουαρίου Καλλιτεχνική επιμέλεια: Juan...

Η πόρνη από πάνω, 13ος χρόνος. Μέχρι 25 Φεβρουαρίου 2025

"Από τα πολλά μη εμείς δεν είμαστε γυναίκες αλλά μηναίκες!" Μια συγκλονιστική παράσταση! Ένας ύμνος...

Συρία-Μέση Ανατολή: οι βασικοί «παίκτες» μετά τον Ασαντ

Ρωσία, Ιράν, Ισραήλ, ΗΠΑ, Τουρκία - Τι επιδιώκουν οι εμπλεκόμενες πλευρές με το νέο «ακατάτεμα» της τράπουλας

Αττική: Προσωρινό λουκέτο σε δεκάδες παιδικές χαρές

Λουκέτο έχει μπει σε δεκάδες παιδικές χαρές, με στόχο να εξασφαλιστεί η ασφάλεια των παιδιών και η αποφυγή ατυχημάτων

Αθήνα: η απόλυτη πόλη του κρασιού

Οι Financial Times γράφουν για τα δημοφιλή wine bars της Αθήνας

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αττική: Προσωρινό λουκέτο σε δεκάδες παιδικές χαρές

Λουκέτο έχει μπει σε δεκάδες παιδικές χαρές, με στόχο να εξασφαλιστεί η ασφάλεια των παιδιών και η αποφυγή ατυχημάτων