Το μουσείο του Λούβρου φιγουράρει για μια ακόμα μία χρονιά στην κορυφή της παγκόσμιας επισκεψιμότητας για το 2022, σύμφωνα με τα στοιχεία της ετήσιας έρευνας Visitor Figures που δημοσιεύει το «The Art Newspaper».
Στη σχετική λίστα με τα 100 δημοφιλέστερα μουσεία του κόσμου βρίσκεται και το Μουσείο της Ακρόπολης, που καταλαμβάνει την 27η θέση με 1.451.727 επισκέπτες, σημειώνοντας σημαντική αύξηση της επισκεψιμότητας σε σύγκριση με το 2021, που είχε 547.910 επισκέπτες και βρισκόταν στην 46η θέση.
Η πρώτη «πεντάδα»
Το Λούβρο είναι πρώτο στον δείκτη επισκεψιμότητας, με περίπου 7,7 εκατομμύρια επισκέπτες, χωρίς παρόλα αυτά να έχει φτάσει ακόμα στα επίπεδα του 2019, στη χρονιά δηλαδή πριν το ξέσπασμα της πανδημίας του κορονοϊού.
Στη δεύτερη θέση συναντάμε τα Μουσεία του Βατικανού με παραπάνω από δυόμισι εκατομμύρια επισκέπτες, ενώ ακολουθούν το Βρετανικό Μουσείο του Λονδίνου και η Tate Modern, με την πρώτη πεντάδα να συμπληρώνεται από το Εθνικό Μουσείο της Κορέας στη Σεούλ, το οποίο υποδέχτηκε περίπου ίδιο αριθμό ανθρώπων με αυτόν που το επισκέφθηκαν πριν από τον κορωνοϊό.
Οι συγκρίσεις με την εποχή «προ-κορωνοϊού» και τα δεδομένα για Κίνα και Ρωσία
Όσον αφορά τις ΗΠΑ, το μουσείο με τις περισσότερες επισκέψεις ήταν η Εθνική Πινακοθήκη στην Ουάσιγκτον, ενώ το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης στη Νέα Υόρκη ήταν το δεύτερο μουσείο με τις περισσότερες επισκέψεις στις ΗΠΑ. Πολλά σημαντικά μουσεία των ΗΠΑ παρουσιάζουν σημαντική πτώση στα νούμερα επισκεψιμότητας τους συγκριτικά με πριν την έναρξη της πανδημίας.
Παρόμοια είναι τα ευρήματα και σε πολλά μουσεία της Ευρώπης, τα οποία δεν έχουν καταφέρει να επανέλθουν στα προ-κορωνοϊού επίπεδα ή δείχνουν οριακή και πολύ σταδιακή ανάκαμψη, με ορισμένες εξαιρέσεις να οφείλονται σε ξεχωριστές εκθέσεις που παρουσίασαν. Για παράδειγμα η έκθεση για τον πίνακα του Ματίς «Το κόκκινο στούντιο» ήταν καταλυτική για την Εθνική Πινακοθήκη της Δανίας στην Κοπεγχάγη ώστε να καταγράψει την υψηλότερη επισκεψιμότητα της διαχρονικά.
Ξεχωριστό ενδιαφέρον παρουσιάζουν και τα ευρήματα της έρευνας για Κίνα και Ρωσία. Στην μεν Κίνα υπάρχει η ειδοποιός διαφορά των πολύ αυστηρών μέτρων προστασίας που υιοθετήθηκαν κατά του κορωνοϊού, ενώ η Ρωσία επηρεάστηκε από τη μείωση του τουρισμού λόγω της διεθνούς τάσης που διαμορφώθηκε έπειτα από την εισβολή στην Ουκρανία.