Μία εφαρμογή κινητών τηλεφώνων και ένα σύστημα ψηφιοποίησης της λειτουργίας των τηλεφωνικών κέντρων της ΕΛΑΣ (100) και του ΕΚΑΒ (166) που συμβάλουν καθοριστικά στην ασφάλεια και στην ενημέρωση των πολιτών των επισκεπτών της χώρας.
Το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη αφορούσε στη σφοδρή μετωπική σύγκρουση μιας επιβατικής αμαξοστοιχίας της εταιρείας Hellenic Train με μια εμπορική αμαξοστοιχία. 57 νεκροί και σχεδόν 100 τραυματίες.
Σοκαρισμένοι όσοι βγήκαν σώοι από τα βαγόνια αμέσως επικοινώνησαν με τις αρχές (100 & 166), αλλά και με δικούς τους.
Στην ερώτηση «που βρισκόσαστε» η απάντηση ήταν «δε γνωρίζουμε»
Αν ένας από αυτούς είχε στο κινητό του την εφαρμογή “SAFE IN GREECE”, στο ΕΚΑΒ και στην ΕΛΑΣ θα έβλεπαν τη θέση του καλούντος και η βοήθεια θα έφτανε πιο γρήγορα
Τι κάνει το SAFE IN GREECE
Καθημερινά το 100 (ΕΛΑΣ) και το 166 (ΕΚΑΒ) δέχονται χιλιάδες τηλεφωνικές κλήσεις από πολίτες που έχουν ανάγκη άμεσης αστυνομικής ή ιατρικής βοήθειας.
Όπως φαίνεται στο φυλλάδιο του ΕΚΑΒ, το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η θέση του καλούντος.
Ειδοποιήσεις Έκτακτης Ανάγκης
Μόλις ένας χρήστης της εφαρμογής SAFE IN GREECE χρειαστεί βοήθεια, πιέζει το κατάλληλο κουμπί (panic button):
▪Σε περίπτωση που χρειάζεται ιατρική βοήθεια, πιέζει το κουμπί ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΟ, οπότε και γίνεται κλίση στο 166
▪Σε περίπτωση που χρειάζεται αστυνομική προστασία, πιέζει το κουμπί ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ , οπότε και γίνεται κλίση στο 100
Με τη λειτουργία του συστήματος SAFE IN GREECE, όταν ο τηλεφωνητής απαντά σε αυτόν που καλεί για βοήθεια, βλέπει παράλληλα σε χάρτη την ακριβή θέση του
Έτσι, με λιγότερη απασχόληση του τηλεφωνητή, η αναχώρηση του ασθενοφόρου ή του αστυνομικού οχήματος γίνεται πολύ πιο γρήγορα
Η άφιξη της βοήθειας νωρίτερα είναι πολλές φορές σωτήρια για αυτόν που είχε την ανάγκη, ιδιαίτερα αν δεν είναι σε θέση να μιλήσει!
Ειδοποιήσεις Αστυνομίας χωρίς τηλεφωνική κλίση
Υπάρχουν περιπτώσεις στις οποίες αυτός που καλεί για βοήθεια δεν είναι σε θέση να μιλήσει στον τηλεφωνητή της ΕΛΑΣ
Ειδοποιήσεις Αστυνομίας χωρίς τηλεφωνική κλίση:
▪Αν πιστεύει ότι έχει μπει στο σπίτι του διαρρήκτης, πιέζει το κουμπί ΔΙΑΡΡΗΚΤΗΣ
▪Αν βλέπει ότι κάποιος υφίσταται επίθεση, στο δρόμο, στο Πανεπιστήμιο, στο σχολείο, στο γήπεδο, ή οπουδήποτε αλλού, πιέζει το κουμπί ΥΠΟ ΕΠΙΘΕΣΗ
▪Αν μια γυναίκα (ή και παιδί ή άνδρας) είναι θύμα ενδοοικογενειακής βίας, κάποιος που το αντιλαμβάνεται πιέζει το κουμπί ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΒΙΑ
Η εφαρμογή SAFE IN GREECE θα δοθεί δωρεάν στους πολίτες και επισκέπτες της χώρας σύντομα
•Το σύστημα δε θα κοστίσει τίποτα στο κράτος και τους φορολογούμενους πολίτες
•Μια εφαρμογή που δε κοστίζει σε κανέναν και θα σώζει ζωές, μέσα από μια Συνεργασία Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα.
Έχουν ήδη επιλεγεί 333 Περιοχές Αποστολής Μηνυμάτων (Geofences) που καλύπτουν το σύνολο της χώρας.
Όποτε χρήστης της εφαρμογής Safe in Greece βρεθεί σε ένα Geofence, λαμβάνει όσα μηνύματα έχουν σταλθεί σε αυτό.
Τα μηνύματα αυτά (push notifications) εκτός από γραπτά κείμενα, μπορεί να είναι φωνητικά μηνύματα, video και ερωτηματολόγια για έρευνες.
Είδος μηνυμάτων προς τους πολίτες
Η Πολιτική Προστασία, το Πυροσβεστικό Σώμα και ο ΟΑΣΠ θα μπορούν να στέλνουν μηνύματα που δεν έχουν τη βαρύτητα μίας σημαντικής ειδοποίησης που θα σταλεί με το 112, αλλά που είναι κρίσιμα, δηλαδή ένα μίνι-112.
Η ΕΛΑΣ (Τροχαία) και οι Εταιρείες Αυτοκινητοδρόμων θα μπορούν να ενημερώνουν όσους ταξιδεύουν για θέματα οδικής ασφάλειας.
Περιφέρειες και Δήμοι σε όλη τη χώρα θα μπορούν να στέλνουν μηνύματα που έχουν σχέση με τα παραπάνω, αλλά και ενημερώσεις για δράσεις κι εκδηλώσεις τους.
Δημόσιες και Ιδιωτικές εταιρείες (π.χ. Αεροπορικές, Ναυτιλιακές, κλπ) θα μπορούν να στέλνουν μηνύματα για θέματα υγείας, ασφάλειας καθώς και για έκτακτες τροποποιήσεις διαδρομών και δρομολογίων τους, λόγω καιρικών ή άλλων έκτακτων συνθηκών.
Ο ΕΟΤ και Εταιρείες που ασχολούνται με τον Τουρισμό θα μπορούν να στέλνουν μηνύματα που ενδιαφέρουν τους επισκέπτες της χώρας
Πότε θα είναι το SAFE IN GREECE διαθέσιμο ώστε να κατεβάσουν οι πολίτες την εφαρμογή στο κινητό τους;
Η εφαρμογή είναι έτοιμη και δοκιμασμένη.
Ο χρόνος απόδοσής της στους πολίτες εξαρτάται αποκλειστικά από το χρόνο που θα απαιτηθεί ώστε ΕΛΑΣ και ΕΚΑΒ να τοποθετήσουν τα LAPTOPS (μέσω των οποίων θα βλέπουν σε χάρτη τη θέση του καλούντος για βοήθεια) που θα τους στείλουμε εμείς σε όλη τη χώρα, δωρεάν με χορηγία η οποία έχει εξασφαλιστεί.
Εμείς παρέχουμε την εφαρμογή, μένει να φανεί η ταχύτητα ανταπόκρισης της Κυβέρνησης, κινητοποιώντας ΕΛΑΣ και ΕΚΑΒ ώστε υλοποιηθεί το σύστημα. Αν η ανταπόκρισή της είναι άμεση, η εφαρμογή θα μπορούσε να είναι διαθέσιμη για τους πολίτες ακόμα και σε 40 μέρες…