100 χρόνια μετά την ίδρυση της Καισαριανής, ενός από τους τέσσερις πρώτους αστικούς συνοικισμούς που ιδρύθηκαν μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή το 1922 και την Ανταλλαγή των πληθυσμών που ολοκληρώθηκε το 1923, η καρδιά της πόλης αναπλάθεται, θέτοντας την τεράστια πολιτισμική κληρονομιά της Καισαριανής στο επίκεντρο του αστικού ιστού της.
Τι περιλαμβάνει συνοπτικά η ανάπλαση:
– Πεζοδρομούνται οι δρόμοι κάθετα και οριζόντια της πλατείας, καθώς και η Λεωφόρος Εθνικής Αντιστάσεως, με στόχο αφενός την ενοποίηση των χώρων, αφετέρου τη μείωση της ταχύτητας των διερχόμενων αυτοκινήτων
– Απομακρύνονται τα τραπεζοκαθίσματα από τις προσόψεις των κτιρίων της πλατείας με στόχο την ανάδειξή τους, καθώς τα κτίρια της πλατείας είναι διατηρητέα και έχουν πολιτισμική και ιστορική σημασία
– Στο δάπεδο της Πλατείας Παναγιώτη Μακρή θα εμφανίζεται σχέδιο με τα παράλια της Μικράς Ασίας και στο δάπεδο της Πλατείας Κοιμήσεως της Θεοτόκου σχέδιο με τα παράλια της Προποντίδας. Ο φωτισμός του εδάφους θα είναι τοποθετημένος έτσι ώστε να σηματοδοτεί τις πόλεις και τα χωριά προέλευσης των Μικρασιατών προσφύγων
– Στα σημεία φωτισμού θα υπάρχει μεταλλική πλακέτα που θα φέρει ένα QR code, μέσω του οποίου ο επισκέπτης θα μπορεί να διαβάσει στο κινητό ή το tablet πληροφορίες για την πόλη, να μάθει μια ιστορία σχετικά με αυτήν, να ακούσει μουσική της από της κάθε περιοχή και να δει φωτογραφίες
– Το μνημείο της Εθνική Αντίστασης μεταφέρεται στην Πλατεία Κοιμήσεως της Θεοτόκου σε υπερυψωμένη θέση, με στόχο να αναβαθμιστεί και να αναδειχθεί με φόντο τον ναό
– Ο ναός της Κοιμήσεως Θεοτόκου αποκτά περίβολο και ράμπα που θα επιτρέπει την είσοδο σε άτομα με δυσκολία στην κίνηση (αμαξίδια, παιδικά καρότσια, βοηθήματα κίνησης κ.α.)
– Τα στέγαστρα των καταστημάτων όπως και οι ειδικά διαμορφωμένοι χώροι που θα στεγάσουν τα περίπτερα φέρουν ομοιογενή αρχιτεκτονικά χαρακτηριστικά. Ο διάκοσμος των σχεδίων προέρχεται από Μικρασιατικά κεντήματα
– Η φύτευση της πλατείας είναι επίσης άμεσα συνδεδεμένη με τη χλωρίδα των παραλίων. Τα δέντρα και τα φυτά έχουν επιλεγεί από τους τόπους προέλευσης των Μικρασιατών προσφύγων