Στα ραντάρ των ελεγκτών οι «influencers» σε Facebook, Instagram και TikTok

Στο στόχαστρο των ελεγκτικών μηχανισμών του υπουργείου Ανάπτυξης μπαίνουν οι «influencers» για αναρτήσεις οι οποίες περιέχουν μαρτυρίες, κριτικές ή καταχωρήσεις που ενδεχομένως να είναι παραπλανητικές για τους καταναλωτές.

Οι σχετικοί έλεγχοι θα αναζητήσουν αν οι «επώνυμοι» των social media επηρεάζοmy την αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών και προκαλούν οικονομική ζημία και εάν μεταξύ άλλων ενημερώνουν με σαφήνεια τους ακόλουθούς τους σχετικά με την ταυτότητα και τα στοιχεία επικοινωνίας της εταιρείας τους.

Το Υπουργείο Ανάπτυξης αναφέρει χαρακτηριστικά σε δελτίο τύπου:

Ελέγχους των εμπορικών πρακτικών που χρησιμοποιούν οι influencers στους λογαριασμούς τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα διενεργήσει τις επόμενες εβδομάδες το Υπουργείο Ανάπτυξης, με τη συνδρομή ψηφιακών εργαλείων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, για την προστασία των καταναλωτών από παραπλανητικές εμπορικές πρακτικές.

Ειδικότερα, στο πλαίσιο πανευρωπαϊκών ελέγχων που διενεργούνται στα Κράτη Μέλη της Ένωσης με πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (EU Sweeps), η Γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου πρόκειται να πραγματοποιήσει ελέγχους στις εμπορικές πρακτικές που χρησιμοποιούν οι influencers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προκειμένου να προωθήσουν ή να διαθέσουν προς πώληση αγαθά και υπηρεσίες εταιρειών (brands) με τις οποίες συνεργάζονται.

Ο στόχος των πανευρωπαϊκών ελέγχων είναι διττός: πρώτον, να εντοπιστούν αναρτήσεις των influencers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης οι οποίες περιέχουν μαρτυρίες, κριτικές ή καταχωρήσεις που ενδεχομένως να είναι παραπλανητικές για τους καταναλωτές, επηρεάζοντας την αγοραστική τους συμπεριφορά και προκαλώντας οικονομική ζημία, και δεύτερον να επαληθεύσουν εάν οι influencers ενημερώνουν με σαφήνεια τους ακόλουθούς τους σχετικά με την ταυτότητα και τα στοιχεία επικοινωνίας της εταιρείας τους.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Υπουργείο Ανάπτυξης καλούν τους influencers, καθώς και όλους όσοι εμπλέκονται στον κλάδο του ψηφιακού marketing, να επισκεφτούν την πλατφόρμα Influencer Legal Hub, προκειμένου να ενημερωθούν επαρκώς για τις νομικές τους υποχρεώσεις, τις θεμιτές εμπορικές πρακτικές και τα ισχύοντα Ευρωπαϊκά πρότυπα για την προστασία των καταναλωτών.

Share it!

spot_img
spot_img

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΑΣ ΠΕΣΟΥΝ ΟΙ ΜΑΣΚΕΣ – Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΙΟ ΓΡΗΓΟΡΟ INTERNET

Θέλεις πραγματικά το ταχύτερο και πιο οικονομικό Internet σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη; Αυτές τις Απόκριες,...

Η Ελεωνόρα Ζουγανέλη συνεχίζει στο Deus Θεσσαλονίκης για 4 ακόμη Σάββατα: 15, 22/2 και 1, 8/3!

Η ΕΛΕΩΝΟΡΑ ΖΟΥΓΑΝΕΛΗ ΣΤΟ DEUS Αλλά-Ζώ Για τέσσερα ακόμη Σάββατα στη Θεσσαλονίκη 15, 22/2 και 1,...

Anti-Valentine Internet: Ζήσε ελεύθερα χωρίς περιορισμούς και δεσμεύσεις

Anti-Valentine Internet: Ζήσε ελεύθερα χωρίς περιορισμούς και δεσμεύσεις Θέλεις Σχέση αλλά και Ελευθερία; Αν κάνεις...

Nia Vardalos “TINY BEAUTIFUL THINGS” (ΜΙΚΡΑ ΟΜΟΡΦΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ) έρχεται στην Ελλάδα στο θέατρο Παλλάς

Nia Vardalos TINY BEAUTIFUL THINGS ΜΙΚΡΑ ΟΜΟΡΦΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ Η παράσταση που έσπασε ταμεία στα θέατρα των Ηνωμένων...

Η Inalan χορηγός του διεθνούς meeting αλμάτων!

Η Inalan χορηγός του διεθνούς meeting αλμάτων! Με απόλυτη επιτυχία ολοκληρώθηκε το "VAGGELIS KOURKOUTIDIS MEMORIAL"...

ΧΑΤΖΗΦΡΑΓΚΕΤΑ THE BAND | ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΟΥ ΝΟΤΟΥ CLUB | ΑΠΟ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 7 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΕΣ ΤΟΥ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

ΧΑΤΖΗΦΡΑΓΚΕΤΑ The Band Από Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου και όλες τις Παρασκευές του Φεβρουαρίου Σταυρός του Νότου Club Η...

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ