Στα ραντάρ των ελεγκτών οι «influencers» σε Facebook, Instagram και TikTok

Στο στόχαστρο των ελεγκτικών μηχανισμών του υπουργείου Ανάπτυξης μπαίνουν οι «influencers» για αναρτήσεις οι οποίες περιέχουν μαρτυρίες, κριτικές ή καταχωρήσεις που ενδεχομένως να είναι παραπλανητικές για τους καταναλωτές.

Οι σχετικοί έλεγχοι θα αναζητήσουν αν οι «επώνυμοι» των social media επηρεάζοmy την αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών και προκαλούν οικονομική ζημία και εάν μεταξύ άλλων ενημερώνουν με σαφήνεια τους ακόλουθούς τους σχετικά με την ταυτότητα και τα στοιχεία επικοινωνίας της εταιρείας τους.

Το Υπουργείο Ανάπτυξης αναφέρει χαρακτηριστικά σε δελτίο τύπου:

Ελέγχους των εμπορικών πρακτικών που χρησιμοποιούν οι influencers στους λογαριασμούς τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα διενεργήσει τις επόμενες εβδομάδες το Υπουργείο Ανάπτυξης, με τη συνδρομή ψηφιακών εργαλείων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, για την προστασία των καταναλωτών από παραπλανητικές εμπορικές πρακτικές.

Ειδικότερα, στο πλαίσιο πανευρωπαϊκών ελέγχων που διενεργούνται στα Κράτη Μέλη της Ένωσης με πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (EU Sweeps), η Γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου πρόκειται να πραγματοποιήσει ελέγχους στις εμπορικές πρακτικές που χρησιμοποιούν οι influencers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προκειμένου να προωθήσουν ή να διαθέσουν προς πώληση αγαθά και υπηρεσίες εταιρειών (brands) με τις οποίες συνεργάζονται.

Ο στόχος των πανευρωπαϊκών ελέγχων είναι διττός: πρώτον, να εντοπιστούν αναρτήσεις των influencers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης οι οποίες περιέχουν μαρτυρίες, κριτικές ή καταχωρήσεις που ενδεχομένως να είναι παραπλανητικές για τους καταναλωτές, επηρεάζοντας την αγοραστική τους συμπεριφορά και προκαλώντας οικονομική ζημία, και δεύτερον να επαληθεύσουν εάν οι influencers ενημερώνουν με σαφήνεια τους ακόλουθούς τους σχετικά με την ταυτότητα και τα στοιχεία επικοινωνίας της εταιρείας τους.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Υπουργείο Ανάπτυξης καλούν τους influencers, καθώς και όλους όσοι εμπλέκονται στον κλάδο του ψηφιακού marketing, να επισκεφτούν την πλατφόρμα Influencer Legal Hub, προκειμένου να ενημερωθούν επαρκώς για τις νομικές τους υποχρεώσεις, τις θεμιτές εμπορικές πρακτικές και τα ισχύοντα Ευρωπαϊκά πρότυπα για την προστασία των καταναλωτών.

Share it!

spot_img
spot_img

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΕΟΡΤΑΣΤΙΚΑ LIVE ONIRAMA​ I Μαζί τους η Πηνελόπη Αναστασοπούλου​ I Σταυρός του Νότου Plus​ | Τετάρτη 25/12 & Κυριακή 5/1

ONIRAMA LIVE Μαζί τους η rock ‘n roll queen Πηνελόπη Αναστασοπούλου Τετάρτη 25 Δεκεμβρίου & Κυριακή 5 Ιανουαρίου ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΟΥ ΝΟΤΟΥ PLUS Η...

Ο Πάνος Βλάχος live στο VOX || Τρίτες: 7, 14, 21 Ιανουαρίου

Ο Πάνος Βλάχος live στο VOX Με χωρίς εκπλήξεις. Τρίτες: 7, 14, 21 Ιανουαρίου Καλλιτεχνική επιμέλεια: Juan...

Η πόρνη από πάνω, 13ος χρόνος. Μέχρι 25 Φεβρουαρίου 2025

"Από τα πολλά μη εμείς δεν είμαστε γυναίκες αλλά μηναίκες!" Μια συγκλονιστική παράσταση! Ένας ύμνος...

Συρία-Μέση Ανατολή: οι βασικοί «παίκτες» μετά τον Ασαντ

Ρωσία, Ιράν, Ισραήλ, ΗΠΑ, Τουρκία - Τι επιδιώκουν οι εμπλεκόμενες πλευρές με το νέο «ακατάτεμα» της τράπουλας

Αττική: Προσωρινό λουκέτο σε δεκάδες παιδικές χαρές

Λουκέτο έχει μπει σε δεκάδες παιδικές χαρές, με στόχο να εξασφαλιστεί η ασφάλεια των παιδιών και η αποφυγή ατυχημάτων

Αθήνα: η απόλυτη πόλη του κρασιού

Οι Financial Times γράφουν για τα δημοφιλή wine bars της Αθήνας

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αττική: Προσωρινό λουκέτο σε δεκάδες παιδικές χαρές

Λουκέτο έχει μπει σε δεκάδες παιδικές χαρές, με στόχο να εξασφαλιστεί η ασφάλεια των παιδιών και η αποφυγή ατυχημάτων