Στα ραντάρ των ελεγκτών οι «influencers» σε Facebook, Instagram και TikTok

Στο στόχαστρο των ελεγκτικών μηχανισμών του υπουργείου Ανάπτυξης μπαίνουν οι «influencers» για αναρτήσεις οι οποίες περιέχουν μαρτυρίες, κριτικές ή καταχωρήσεις που ενδεχομένως να είναι παραπλανητικές για τους καταναλωτές.

Οι σχετικοί έλεγχοι θα αναζητήσουν αν οι «επώνυμοι» των social media επηρεάζοmy την αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών και προκαλούν οικονομική ζημία και εάν μεταξύ άλλων ενημερώνουν με σαφήνεια τους ακόλουθούς τους σχετικά με την ταυτότητα και τα στοιχεία επικοινωνίας της εταιρείας τους.

Το Υπουργείο Ανάπτυξης αναφέρει χαρακτηριστικά σε δελτίο τύπου:

Ελέγχους των εμπορικών πρακτικών που χρησιμοποιούν οι influencers στους λογαριασμούς τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα διενεργήσει τις επόμενες εβδομάδες το Υπουργείο Ανάπτυξης, με τη συνδρομή ψηφιακών εργαλείων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, για την προστασία των καταναλωτών από παραπλανητικές εμπορικές πρακτικές.

Ειδικότερα, στο πλαίσιο πανευρωπαϊκών ελέγχων που διενεργούνται στα Κράτη Μέλη της Ένωσης με πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (EU Sweeps), η Γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου πρόκειται να πραγματοποιήσει ελέγχους στις εμπορικές πρακτικές που χρησιμοποιούν οι influencers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προκειμένου να προωθήσουν ή να διαθέσουν προς πώληση αγαθά και υπηρεσίες εταιρειών (brands) με τις οποίες συνεργάζονται.

Ο στόχος των πανευρωπαϊκών ελέγχων είναι διττός: πρώτον, να εντοπιστούν αναρτήσεις των influencers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης οι οποίες περιέχουν μαρτυρίες, κριτικές ή καταχωρήσεις που ενδεχομένως να είναι παραπλανητικές για τους καταναλωτές, επηρεάζοντας την αγοραστική τους συμπεριφορά και προκαλώντας οικονομική ζημία, και δεύτερον να επαληθεύσουν εάν οι influencers ενημερώνουν με σαφήνεια τους ακόλουθούς τους σχετικά με την ταυτότητα και τα στοιχεία επικοινωνίας της εταιρείας τους.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Υπουργείο Ανάπτυξης καλούν τους influencers, καθώς και όλους όσοι εμπλέκονται στον κλάδο του ψηφιακού marketing, να επισκεφτούν την πλατφόρμα Influencer Legal Hub, προκειμένου να ενημερωθούν επαρκώς για τις νομικές τους υποχρεώσεις, τις θεμιτές εμπορικές πρακτικές και τα ισχύοντα Ευρωπαϊκά πρότυπα για την προστασία των καταναλωτών.

Share it!

spot_img
spot_img

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Πέφτει έως και 10 βαθμούς η θερμοκρασία

Χειμωνιάτικο Σαββατοκύριακο

24ωρη πανελλαδική απεργία την Τετάρτη 20 Νοεμβρίου 2024

Ποιοι συμμετέχουν - Πώς θα κινηθούν τα Μέσα Μεταφοράς

Open Mic στην Κυψέλη

Το πρότζεκτ του Open Mic οργανώνεται και παρουσιάζεται από την δημοσιογράφο, συγγραφέα και τραγουδίστρια Γεωργία Δρακάκη

ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΜΠΑΛΑΦΑΣ | ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΟΥ ΝΟΤΟΥ CLUB | ΑΠΟ 30/11 ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΣΑΒΒΑΤΟ

ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΜΠΑΛΑΦΑΣ Σάββατο 30 Νοεμβρίου και κάθε Σάββατο Σταυρός του Νότου Club Η προπώληση ξεκινησε! Ο Λεωνίδας Μπαλάφας,...

Δήμος Αθηναίων: Το δεύτερο ετήσιο street party του Μουσείου Μαρία Κάλλας είναι γεγονός!

Callas Lives On: The Party! Σάββατο 30 Νοεμβρίου Δήμος Αθηναίων: Το δεύτερο ετήσιο street party του...

Χρυσό βραβείο για την Waterfresh AE στα Greek Hospitality Awards 2024

Χρυσό βραβείο για την Waterfresh AE στα Greek Hospitality Awards 2024 Βραβεύτηκε για την καινοτομία της...

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Open Mic στην Κυψέλη

Το πρότζεκτ του Open Mic οργανώνεται και παρουσιάζεται από την δημοσιογράφο, συγγραφέα και τραγουδίστρια Γεωργία Δρακάκη