Οι κάμερες έχουν εγκατατασταθεί για να καταγράφουν παραβάσεις οδηγών που μπαίνουν παρανόμως σε λωρίδες που είναι για τα μέσα μαζικής μεταφοράς και τα ασθενοφόρα.
Οι κάμερες που εγκατέστησε ο ΟΑΣΑ σε συνεργασία με την Τροχαία λειτουργούν καθημερινά και Σάββατο από τις 6 το πρωί έως και τις 4 το απόγευμα.
Το ύψος της σύμβασης για την αγορά και τη λειτουργία των καμερών έφτασε τα 454.088 ευρώ. Η σύμβαση αφορά στην προμήθεια και εγκατάσταση συνολικά 12 νέων ψηφιακών καμερών και ισάριθμων θαλάμων υποδοχής για την επιτήρηση των λεωφορειολωρίδων και την καταγραφή παραβάσεων ορίων ταχύτητας.
Στη σύμβαση περιλήφθηκε και η δημιουργία δύο σταθμών εργασίας για τη λειτουργία των καμερών και συγκεκριμένα την επεξεργασία των φωτογραφιών, τη βεβαίωση της παράβασης και την αποστολή των κλήσεων.
Πού βρίσκονται οι νέες κάμερες
Οι 12 νέες κάμερες τοποθετήθηκαν από τον ΟΑΣΑ, σε συνεργασία με την Τροχαία, σε δρόμους όπου παρατηρείται έντονα η συγκεκριμένη παραβατική συμπεριφορά από τους οδηγούς. Συγκεκριμένα πέντε (5) κάμερες τοποθετήθηκαν στη Λ. Βασιλίσσης Σοφίας, τρεις (3) στη Λ. Μεσογείων, τρεις (3) στη Λ. Αλεξάνδρας και μία στη Λ. Κηφισίας.
Οι λεωφορειολωρίδες υπόκεινται σε ωράριο που ισχύει από Δευτέρα έως Παρασκευή από τις 06:00 το πρωί έως τις 21:00 το βράδυ και το Σάββατο από τις 06:00 το πρωί έως τις 16:00 το απόγευμα. Για τις λεωφορειολωρίδες αντίθετης ροής το ωράριο είναι 24ωρο.
Ο ΟΑΣΑ θα παραδίδει στις Διευθύνσεις της Τροχαίας ανά τακτά χρονικά διαστήματα, κρυπτογραφημένο υλικό που θα λαμβάνεται από τις νέες ψηφιακές κάμερες, έτσι ώστε τα αρμόδια όργανα να βεβαιώνουν και να αποστέλλουν τις παραβάσεις. Το σύστημα ελέγχου ταχύτητας (ραντάρ – φωτογραφικής κάμερας) τοποθετημένο σε στύλο – καμπίνα (θάλαμο) θα ελέγχει την ταχύτητα όλων των διερχομένων οχημάτων. Το όχημα που παραβιάζει την Α.Λ.Λ. θα καταγράφεται και θα αποτυπώνεται στη φωτογραφία.
Ποια στοιχεία θα εμφανίζονται στη φωτογραφία
Η ταχύτητα κίνησης, το σημείο/λωρίδα της παράβασης, η κατεύθυνση, η ημερομηνία, η ώρα καθώς επίσης και κάθε στοιχείο που κρίνεται απαραίτητο για την τεκμηρίωση της παράβασης. Η παράβαση θα καταγράφεται σε φωτογραφία μέσω ειδικής έγχρωμης ψηφιακής φωτογραφικής μηχανής, ενώ θα υπάρχει η δυνατότητα διαχωρισμού επιβατικών (Ι.Χ.) και φορτηγών.
Οι νέες κάμερες είναι ψηφιακές και πήραν τη θέση των παλαιότερων αναλογικών καμερών.
Στις αποκλειστικές λωρίδες λεωφορείων παράλληλης ροής επιτρέπεται η κίνηση και η στάση, αλλά απαγορεύεται η στάθμευση των δημοσίων μέσων μαζικής μεταφοράς (λεωφορεία και τρόλεϊ), των ιδιωτικών μέσων μαζικής μεταφοράς (τουριστικά λεωφορεία, σχολικά, κ.α.), των μηχανοκίνητων και μη δικύκλων (μοτοσυκλέτες, παπιά, scooter, ποδήλατα) και των οχημάτων άμεσης ανάγκης (ασθενοφόρα, πυροσβεστικά, αστυνομικά, κλπ). Για όλα τα υπόλοιπα οχήματα (Ε.Ι.Χ., ΤΑΞΙ, ημιφορτηγά ή φορτηγά), απαγορεύεται η κίνηση και η στάθμευση.
Για τους οδηγούς που παραβαίνουν τις διατάξεις του ΚΟΚ για τη χρήση της λεωφορειολωρίδας το πρόστιμο είναι 200 ευρώ. Μάλιστα, σε περίπτωση στάθμευσης σε λεωφορειολωρίδα, επιπλέον του προστίμου εισόδου, αφαιρούνται οι πινακίδες και απομακρύνεται το όχημα. Τέλος, τα έσοδα από τα πρόστιμα εισπράττονται από την Τοπική Αυτοδιοίκηση και όχι από τον Ο.Α.Σ.Α.