Το πρώτο χιλιόμετρο της νέας γραμμής 4 που θα συνδέσει το Γουδή με το Γαλάτσι είναι ήδη πραγματικότητα, ενώ έως τα μέσα του 2025 ο μετροπόντικας «Αθηνά» θα έχει φτάσει στο πάρκο της οδού Ριζάρη, διασχίζοντας τις περιοχές του Ζωγράφου και την Καισαριανή.
Αντίθετη πορεία έχει χαράξει ο δεύτερος μετροπόντικας «Νίκη» έχοντας ξεκινήσει από τον σταθμό Βεϊκου στο Γαλάτσι, μέχρι να συναντήσει την «Αθηνά» στα μέσα του 2026 στον Ευαγγελισμό.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, σε ημερήσια βάση η Γραμμή 4 του Μετρό, θα εξυπηρετεί περισσότερους από 350 χιλιάδες πολίτες των περιοχών στα Ιλίσια, του Ζωγράφου, την Καισαριανή, το Κολωνάκι, τα Εξάρχεια, την Κυψέλη και το Γαλάτσι.
Ενημερωτικά Στοιχεία Έργου:
Το Τμήμα Α: «Άλσος Βεΐκου – Γουδή», της Νέας Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας αποτελείται από 15 σύγχρονους σταθμούς και σήραγγα διπλής τροχιάς μήκους 12,8 χιλιομέτρων.
Με τη λειτουργία του προβλέπεται να εξυπηρετήσει οικιστικές ζώνες στο πυκνοκατοικημένο κεντρικό τμήμα του αστικού ιστού, αλλά και σημαντικές υπηρεσίες, επιτρέποντας τη σύνδεση του Άλσους Βεΐκου με τα δικαστήρια σε διάστημα 5 λεπτών και με την Πανεπιστημιούπολη σε 14 λεπτά. Τα δρομολόγια θα εκτελούνται από 20 καινούριους συρμούς τελευταίας τεχνολογίας.
Με την έναρξη λειτουργίας του Τμήματος Α’ της Νέας Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, η ημερήσια επιβατική κίνηση στο σύνολο του δικτυού Μετρό υπολογίζεται ότι θα αυξηθεί κατά 340.000 επιβάτες, ενώ παράλληλα η χρήση αυτοκινήτου στην πρωτεύουσα εκτιμάται ότι θα μειωθεί κατά περίπου 53.000 ΙΧ οχήματα, με αποτέλεσμα τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 17.000 τόνους ανά έτος.
Το έργο υλοποιείται με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2021 – 2027.