Κηφισός: Αναζητούν λύση για τον μεγάλο «ασθενή» της Αθήνας

Επειγόντως ψάχνουν συμβούλους για το… χάος σε Κηφισό και Flyover

Τρέχει και δεν φτάνει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για να βάλει σε τάξη το κυκλοφοριακό χάος της Αθήνας, εστιάζοντας στη μεγαλύτερη πληγή της πόλης που δεν είναι άλλη από τον Κηφισό, αναζητώντας τεχνικό σύμβουλο, προκειμένου να προσδιορίσει τις παρεμβάσεις – κλειδιά που θα μπορούσαν να δώσουν ανάσα σε χιλιάδες οδηγούς.

Το καθημερινό «SOS» που εκπέμπουν οι οδηγοί, οι οποίοι πλέον εγκλωβίζονται στα οχήματά τους και εκτός ωρών αιχμής, έθεσε επιτέλους σε κίνηση το αρμόδιο υπουργείο, που ετοιμάζεται να εκπονήσει κυκλοφοριακή μελέτη για τον Κηφισό. Στόχος της μελέτης θα είναι η βελτίωση της κυκλοφοριακής διαχείρισης του άξονα, από τον κόμβο του ΣΕΦ ως τον κόμβο της Αττικής Οδού, παρότι σε πρόσφατες δημόσιες τοποθετήσεις του ο υπουργός κ. Χρήστος Σταϊκούρας, «ξόρκιζε» το πρόβλημα, πετώντας το μπαλάκι της διαχείρισης στην Περιφέρεια Αττικής.

Όπως φαίνεται, όμως, από τη σχετική απόφαση έγκρισης, ο τεχνικός σύμβουλος που θα επιλεγεί με fast track διαδικασία, μέσω πρόσκλησης σε διαπραγμάτευση, θα αναλάβει για λογαριασμό της Διεύθυνσης Οδικών Υποδομών την εκπόνηση της μελέτης κυκλοφοριακής βελτίωσης του Κηφισού. Θα προσδιοριστούν παρεμβάσεις μικρού ή μεσαίου κόστους στην υφιστάμενη υποδομή, που μπορούν να δώσουν γρήγορες νίκες. Ζητούμενο, όμως, αποτελεί και η αναβάθμιση υφισταμένων ή η κατασκευή εναλλακτικών οδικών αξόνων.

Η δύσκολη εξίσωση του Κηφισού

Ο Κηφισός είναι αναμφισβήτητα ο μεγάλος ασθενής της πρωτεύουσας. Η κατάσταση είναι αβίωτη όλο και περισσότερες ώρες της ημέρας, με κατά μέσο όρο 2.000 οχήματα την ώρα σε κάθε λωρίδα. Στις δε ώρες αιχμής, οι διελεύσεις στον άξονα υπερβαίνουν τις 16.000 την ώρα. Μόλις η ταχύτητα των οχημάτων πέσει από τα 60-65 χλμ./ώρα στην αιχμή δημιουργείται συμφόρηση.

Τα καμπανάκια ότι ο Κηφισός έχει ξεπεράσει τα όριά του χτυπούσαν από το 2018-2019, όμως μετά την πανδημία τα πράγματα γίνονται όλο και πιο δύσκολα. Αυτό, βεβαίως, δεν είναι παράλογο, αφού στο σύνολό τους οι υποδομές της πρωτεύουσας είναι φτιαγμένες για 1 εκατ. οχήματα, ενώ σήμερα κυκλοφορούν πάνω από 3.179.189 οχήματα, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του ΕΜΠ.

Ειδικότερα, ο Κηφισός σχεδιάστηκε το 1995 για να συνδέσει την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη, όμως εξυπηρετεί αστικές περιοχές. Για αυτό και έχει δεκάδες κόμβους, όπου προστέθηκαν λωρίδες για την ασφαλή είσοδο και έξοδο των οχημάτων, τις οποίες όμως η πλειοψηφία των οδηγών χρησιμοποιεί σαν κύριες λωρίδες. Μάλιστα, εκεί που έξοδοι έκλεισαν, όπως στο ρεύμα καθόδου στην οδό Περισσού, οι λωρίδες πρόσβασης αφέθηκαν να περισσεύουν, επιβαρύνοντας προφανώς την κυκλοφορία.

Παράλληλα, είναι ο μοναδικός άξονας που τροφοδοτεί την κυκλοφορία προς τους μεγαλύτερους κόμβους της χώρας, το λιμάνι του Πειραιά και το «Ελευθέριος Βενιζέλος» μέσω της Αττικής Οδού. Στους παράδρομους υπάρχουν αποθήκες και κέντρα logistics, ενώ εξυπηρετεί και την κίνηση προς Λαμία και Κόρινθο.

 

Πηγή: Όλγα Κλώντζα / Businessdaily

Share it!

spot_img
spot_img

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Αθήνα: η απόλυτη πόλη του κρασιού

Οι Financial Times γράφουν για τα δημοφιλή wine bars της Αθήνας

Γυναικοκτονία στους Αμπελόκηπους. Το πτώμα κρυμμένο στο πατάρι

39χρονος τηλεφώνησε στην αστυνομία και ισχυρίστηκε ότι σκότωσε την γυναίκα του

Πολιτικός σεισμός στη Γαλλία. Η Ευρώπη φοβάται!

Βαθαίνει το πολιτικό αδιέξοδο στην χώρα. Αναπόφευκτες οι συνέπειες για την υπόλοιπη Ευρώπη.

SANTA CLAUS KINGDOΜ | Ζήστε τη Μαγεία των Χριστουγέννων εκεί που τα όνειρα γίνονται πραγματικότητα | Έως 3 Ιανουαρίου στο M.E.C.

SANTA CLAUS KINGDOΜ Το πιο Παραμυθένιο Χριστουγεννιάτικο Πάρκο της Ελλάδας ταξιδεύει στον κόσμο παρέα με...

Σταμάτης Κραουνάκης «Τ’ Αηδόνια Του Χειμώνα» || στο Θέατρο Άλσος από τις 22 Δεκεμβρίου και κάθε Κυριακή στις 20.30.

Σταμάτης Κραουνάκης «Τ’ Αηδόνια Του Χειμώνα» στο Θέατρο Άλσος από τις 22 Δεκεμβρίου και κάθε...

Aνοίγει και πάλι τις πύλες της η Παναγία των Παρισίων

Ακόμα όρθια η Notre-Dame 900 χρόνια μετά !

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ