Κηφισός: Αναζητούν λύση για τον μεγάλο «ασθενή» της Αθήνας

Επειγόντως ψάχνουν συμβούλους για το… χάος σε Κηφισό και Flyover

Τρέχει και δεν φτάνει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για να βάλει σε τάξη το κυκλοφοριακό χάος της Αθήνας, εστιάζοντας στη μεγαλύτερη πληγή της πόλης που δεν είναι άλλη από τον Κηφισό, αναζητώντας τεχνικό σύμβουλο, προκειμένου να προσδιορίσει τις παρεμβάσεις – κλειδιά που θα μπορούσαν να δώσουν ανάσα σε χιλιάδες οδηγούς.

Το καθημερινό «SOS» που εκπέμπουν οι οδηγοί, οι οποίοι πλέον εγκλωβίζονται στα οχήματά τους και εκτός ωρών αιχμής, έθεσε επιτέλους σε κίνηση το αρμόδιο υπουργείο, που ετοιμάζεται να εκπονήσει κυκλοφοριακή μελέτη για τον Κηφισό. Στόχος της μελέτης θα είναι η βελτίωση της κυκλοφοριακής διαχείρισης του άξονα, από τον κόμβο του ΣΕΦ ως τον κόμβο της Αττικής Οδού, παρότι σε πρόσφατες δημόσιες τοποθετήσεις του ο υπουργός κ. Χρήστος Σταϊκούρας, «ξόρκιζε» το πρόβλημα, πετώντας το μπαλάκι της διαχείρισης στην Περιφέρεια Αττικής.

Όπως φαίνεται, όμως, από τη σχετική απόφαση έγκρισης, ο τεχνικός σύμβουλος που θα επιλεγεί με fast track διαδικασία, μέσω πρόσκλησης σε διαπραγμάτευση, θα αναλάβει για λογαριασμό της Διεύθυνσης Οδικών Υποδομών την εκπόνηση της μελέτης κυκλοφοριακής βελτίωσης του Κηφισού. Θα προσδιοριστούν παρεμβάσεις μικρού ή μεσαίου κόστους στην υφιστάμενη υποδομή, που μπορούν να δώσουν γρήγορες νίκες. Ζητούμενο, όμως, αποτελεί και η αναβάθμιση υφισταμένων ή η κατασκευή εναλλακτικών οδικών αξόνων.

Η δύσκολη εξίσωση του Κηφισού

Ο Κηφισός είναι αναμφισβήτητα ο μεγάλος ασθενής της πρωτεύουσας. Η κατάσταση είναι αβίωτη όλο και περισσότερες ώρες της ημέρας, με κατά μέσο όρο 2.000 οχήματα την ώρα σε κάθε λωρίδα. Στις δε ώρες αιχμής, οι διελεύσεις στον άξονα υπερβαίνουν τις 16.000 την ώρα. Μόλις η ταχύτητα των οχημάτων πέσει από τα 60-65 χλμ./ώρα στην αιχμή δημιουργείται συμφόρηση.

Τα καμπανάκια ότι ο Κηφισός έχει ξεπεράσει τα όριά του χτυπούσαν από το 2018-2019, όμως μετά την πανδημία τα πράγματα γίνονται όλο και πιο δύσκολα. Αυτό, βεβαίως, δεν είναι παράλογο, αφού στο σύνολό τους οι υποδομές της πρωτεύουσας είναι φτιαγμένες για 1 εκατ. οχήματα, ενώ σήμερα κυκλοφορούν πάνω από 3.179.189 οχήματα, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του ΕΜΠ.

Ειδικότερα, ο Κηφισός σχεδιάστηκε το 1995 για να συνδέσει την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη, όμως εξυπηρετεί αστικές περιοχές. Για αυτό και έχει δεκάδες κόμβους, όπου προστέθηκαν λωρίδες για την ασφαλή είσοδο και έξοδο των οχημάτων, τις οποίες όμως η πλειοψηφία των οδηγών χρησιμοποιεί σαν κύριες λωρίδες. Μάλιστα, εκεί που έξοδοι έκλεισαν, όπως στο ρεύμα καθόδου στην οδό Περισσού, οι λωρίδες πρόσβασης αφέθηκαν να περισσεύουν, επιβαρύνοντας προφανώς την κυκλοφορία.

Παράλληλα, είναι ο μοναδικός άξονας που τροφοδοτεί την κυκλοφορία προς τους μεγαλύτερους κόμβους της χώρας, το λιμάνι του Πειραιά και το «Ελευθέριος Βενιζέλος» μέσω της Αττικής Οδού. Στους παράδρομους υπάρχουν αποθήκες και κέντρα logistics, ενώ εξυπηρετεί και την κίνηση προς Λαμία και Κόρινθο.

 

Πηγή: Όλγα Κλώντζα / Businessdaily

Share it!

spot_img
spot_img

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

24ωρη πανελλαδική απεργία την Τετάρτη 20 Νοεμβρίου 2024

Ποιοι συμμετέχουν - Πώς θα κινηθούν τα Μέσα Μεταφοράς

Open Mic στην Κυψέλη

Το πρότζεκτ του Open Mic οργανώνεται και παρουσιάζεται από την δημοσιογράφο, συγγραφέα και τραγουδίστρια Γεωργία Δρακάκη

ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΜΠΑΛΑΦΑΣ | ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΟΥ ΝΟΤΟΥ CLUB | ΑΠΟ 30/11 ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΣΑΒΒΑΤΟ

ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΜΠΑΛΑΦΑΣ Σάββατο 30 Νοεμβρίου και κάθε Σάββατο Σταυρός του Νότου Club Η προπώληση ξεκινησε! Ο Λεωνίδας Μπαλάφας,...

Δήμος Αθηναίων: Το δεύτερο ετήσιο street party του Μουσείου Μαρία Κάλλας είναι γεγονός!

Callas Lives On: The Party! Σάββατο 30 Νοεμβρίου Δήμος Αθηναίων: Το δεύτερο ετήσιο street party του...

Χρυσό βραβείο για την Waterfresh AE στα Greek Hospitality Awards 2024

Χρυσό βραβείο για την Waterfresh AE στα Greek Hospitality Awards 2024 Βραβεύτηκε για την καινοτομία της...

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Open Mic στην Κυψέλη

Το πρότζεκτ του Open Mic οργανώνεται και παρουσιάζεται από την δημοσιογράφο, συγγραφέα και τραγουδίστρια Γεωργία Δρακάκη