Σε ειδική εκδήλωση εορτάστηκαν τα 20 χρόνια επιστροφής του Τραμ της Αθήνας, με μια γιορτή στο Αμαξοστάσιο του Ελληνικού.
Όταν το 1960 ηχούσε για τελευταία φορά το χαρακτηριστικό καμπανάκι του Τραμ στους δρόμους της Αθήνας και το 1977 έκανε το τελευταίο δρομολόγιό του το Τραμ του Περάματος, γραφόταν ο επίλογος της ιστορικής, πρώτης περιόδου του Τραμ. Είχε διαγράψει μια πορεία ενός σχεδόν αιώνα. Ιππήλατο το 1882, ατμοκίνητο το 1887 και ηλεκτροκίνητο από το 1908, το Τραμ άφησε το στίγμα του, που διατηρήθηκε ζωντανό στην πάροδο των χρόνων.
Το ιστορικό του αυτό αποτύπωμα σε συνδυασμό με τις σύγχρονες ανάγκες των πόλεων, αναγέννησαν την ιδέα επιστροφής ενός μέσου, που είχε αγαπηθεί πολύ. Η επιστροφή του στην Αττική το 2004, μαζί με τους Ολυμπιακούς Αγώνες άνοιξε ένα νέο κεφάλαιο στην σύγχρονη πια ιστορία του μέσου. Μέσα στα 20 αυτά πρώτα χρόνια επαναλειτουργίας του, το δίκτυο επεκτάθηκε ως τον Πειραιά, 25 καινούριοι συρμοί προστέθηκαν στον στόλο και σήμερα το Τραμ συνδέει το κέντρο της Αθήνας με τα Νότια Προάστια και τον Πειραιά.
«Η νέα εποχή του Τραμ στην πρωτεύουσα είναι συνυφασμένη με τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας, καθώς τέθηκε σε εμπορική λειτουργία στις 19 Ιουλίου 2004, σχεδόν έναν μήνα πριν από την έναρξη της μεγάλης διοργάνωσης. Το Τραμ συμβάλλει με πολλούς τρόπους στο συγκοινωνιακό έργο της πρωτεύουσας: Μειώνει τον κυκλοφοριακό φόρτο των αυτοκινήτων, ενισχύει το τουριστικό προϊόν, διασυνδέει μεγάλο μέρος του παραλιακού μετώπου, αφήνει χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα», επεσήμανε κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας και πρόσθεσε: «Το Τραμ αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του συνολικού σχεδιασμού του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τα μέσα μαζικής μεταφοράς στο λεκανοπέδιο της Αττικής. Με την επέκταση τουδικτύου του και την αναβάθμιση του παρεχόμενου συγκοινωνιακού έργου, σε συνδυασμό με το Μετρό, τον Ηλεκτρικό, τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ, προσφέρει περισσότερες επιλογές μετακίνησης στους πολίτες».