Επίσημη πρεμιέρα λοιπόν τόσο για τη νέα γενιά του πιο επιτυχημένοu hyper mini, του Smart Fortwo, αλλά και επιστροφή στη γκάμα της γερμανικής εταιρείας που ανήκει στη Mercedes για το μεγαλύτερο Forfour.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή και από το αυτοκίνητο που είναι ταυτόσημο με τη μάρκα Smart. Το Fortwo δηλαδή, το μήκος του οποίου και σε αυτήν εδώ, την 3η κατά σειρά γενιά του, παρέμεινε στα 2,65 μέτρα, προκειμένου και να παραμείνει σούπερ ευέλικτο αλλά και να παρκάρει, όπου αυτό είναι δυνατόν και κάθετα.
Από την άλλη όμως το πλάτος του αυξήθηκε κατά 10 ολόκληρα εκατοστά στα 1,66 μέτρα, γεγονός που καθιστά το αυστηρά διθέσιο εσωτερικό του σαφώς πιο άνετο. Παράλληλα ριζικά έχει αλλάξει και η σχεδίαση του εσωτερικού του, που πλέον είναι πιο αναβαθμισμένο και σύγχρονο, ενσωματώνοντας όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο infotainment και τις δυνατότητες διασύνδεσης.
Φυσικά ακόμα πιο πολλές είναι και οι δυνατότητες προσωποποίησης του, κάτι που ισχύει και για το μεγαλύτερο, πεντάθυρο και τετραθέσιο Forfour, που όπως είπαμε επιστρέφει στη γκάμα μετά από αρκετά χρόνια.
Το μήκος εδώ φτάνει τα 3,50 μέτρα, ενώ σε αντίθεση με ότι συνέβαινε με την πρώτη γενιά του, η αισθητική του ακολουθεί τη λογική του best seller της μάρκας, του Fortwo. Έτσι ο κλωβός ασφαλείας παίζει καθοριστικό αισθητικό ρόλο και στα δύο, ενώ το πλαίσιο γενικά έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με τη Renault, η οποία το χρησιμοποιεί στο καινούργιο Twingo.
Όπως και στο τελευταίο έτσι και στα δύο νέα Smart η φιλοσοφία για την κίνηση είναι αυτή του όλα πίσω, δηλαδή ο κινητήρας είναι τοποθετημένος πίσω και κινεί τους πίσω τροχούς. Η γκάμα περιλαμβάνει μόνο σύνολα βενζίνης –πολύ σωστά, μιας και ένας diesel δεν έχει νόημα σε τόσο μικρά αυτοκίνητα- και οι επιλογές είναι συνολικά τρεις. Τρεις τρικύλινδροι, εκ των οποίων οι δύο είναι 999 κυβικών και ατμοσφαιρικοί, με απόδοση 60 και 71 ίππων, ενώ ο τρίτος turbo με 898 κυβικά και 90 άλογα.
Ενδιαφέρουσα αλλαγή είναι πως εκτός του αυτοματοποιημένου κιβωτίου των 6 σχέσεων θα υπάρχει και χειροκίνητο με 5, ενώ στο Fortwo οι τροχοί πλέον είναι οι ίδιοι μπροστά πίσω.
Η διάθεση των νέων Smart θα ξεκινήσει μέσα στο φθινόπωρο και μετά την επίσημη παρουσίασή τους στο Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Παρίσι, ενώ οι τιμές του καινούργιου Fortwo στη Γερμανία θα ξεκινούν από τις 11.000 ευρώ, οπότε παίρνουμε και μια αίσθηση για το τι θα ισχύει και στην Ελλάδα.
[pp_gallery gallery_id=”7276″ width=”400″ height=”200″]