Με την άνοδο των smartphones και την τάση των νέων εφαρμογών να προτιμούν το text chating τα τελευταία χρόνια προωθείτε η γραπτή επικοινωνία ενώ υποβαθμίζεται όλο και περισσότερο ο ρόλος της ομιλίας. Αυτό φιλοδοξεί να αλλάξει ο Ρέι Όζι, πρώην chief technology officer της Microsoft, ο οποίος μαζί με δύο συνεργάτες του πέρασαν τα δύο τελευταία χρόνια δημιουργώντας την εφαρμογή επικοινωνίας Talko.
Όπως δημοσίευσε το MIT Technology Review, o Όζι έχει μια θεωρία σχετικά με το γιατί πολλοί προτιμούν να στείλουν μηνύματα παρά να μιλήσουν στο τηλέφωνο: θεωρεί ότι δεν τους αρέσει να ακούν το χτύπημα του τηλεφώνου. «Μισούν να διακόπτονται, χωρίς να ξέρουν ποια είναι η προτεραιότητα ή το θέμα της κλήσης» υποστηρίζει.
Κατά τον ίδιο, το γεγονός ότι άλλες μέθοδοι επικοινωνίας μέσω smartphone, όπως τα γραπτά μηνύματα, τα email και οι φωτογραφίες μπορούν να «σωθούν», αναζητηθούν και προωθηθούν σε άλλους, καθιστά την «ταπεινή» φωνητική κλήση λιγότερο ελκυστική, ακόμα και αν κάποιες φορές η φωνή είναι η καλύτερη και πιο αποδοτική μέθοδος γρήγορης επικοινωνίας.
Το Talko επικεντρώνεται στις ομαδικές κλήσεις. Οι συζητήσεις μπορούν να επισημανθούν ανάλογα με το θέμα τους, να καταγραφούν και να αποθηκευτούν από default. Επειδή διατηρούνται, είναι δυνατή η επισήμανση κάποιων τμημάτων με σημειώσεις για να μπορεί κανείς να ακούσει σημαντικά σημεία- και αυτές τις σημειώσεις μπορεί να δει και κάποιος ο οποίος δεν συμμετείχε ζωντανά στη συζήτηση. Επίσης είναι δυνατή η χρήση hashtags σε συζητήσεις οι οποίες μπορούν να αναζητηθούν αργότερα βάσει θέματος, και κάθε μέλος της ομάδας μπορεί να προσθέσει μηνύματα audio σε μια συζήτηση σε δεύτερο χρόνο.
Σε πρώτη φάση το Talko είναι διαθέσιμο για iPhone, ενώ εντός των επομένων μηνών αναμένεται να ακολουθήσει έκδοση για Android. Η εφαρμογή περιλαμβάνει τη δυνατότητα αποστολής γραπτών μηνυμάτων και φωτογραφιών, επιτρέποντας στον χρήστη να γράψει σε άλλους ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη μία κλήση, ή να μοιραστεί φωτογραφίες τις οποίες μόλις τράβηξε.
Αν και η εφαρμογή έχει εμφανώς εταιρικό/ επαγγελματικό προσανατολισμό, ο Όζι θεωρεί ότι θα μπορούσε να απευθύνεται και στο ευρύ καταναλωτικό κοινό, για θέματα όπως ο σχεδιασμός ταξιδιών ή εξόδων, ή απλά η διατήρηση μίας συνεχούς ροής mixed-media επικοινωνίας. Μακροπρόθεσμα το Talko θα μπορούσε να αποκτήσει και άλλες δυνατότητες, όπως η αυτόματη απομαγνητοφώνηση ή η επισήμανση ονομάτων που αναφέρονται σε μια συνομιλία, με στόχο την περαιτέρω αλληλεπίδραση μαζί τους.