Οι γονείς ξέρετε από πρώτο χέρι, ότι μετά το τέλος κάθε σχολικής χρονιάς και πιο συγκεκριμένα την περίοδο του καλοκαιριού, τα παιδιά παύουν να έχουν τόσες πολλές υποχρεώσεις.
Για το λόγο αυτό μπαίνετε σε μια διαδικασία αναζήτησης δραστηριοτήτων που θα τα κρατήσουν απασχολημένα.
Οι γονείς ξέρετε από πρώτο χέρι, ότι μετά το τέλος κάθε σχολικής χρονιάς και πιο συγκεκριμένα την περίοδο του καλοκαιριού, τα παιδιά παύουν να έχουν τόσες πολλές υποχρεώσεις, για το λόγο αυτό μπαίνετε σε μια διαδικασία αναζήτησης δραστηριοτήτων που θα τα κρατήσουν απασχολημένα.
Θυμηθείτε εκείνες τις φορές που φροντίσατε να παρακολουθήσουν μαθήματα μαγειρικής ή κάποιο άθλημα ή ακόμα να κάνουν μαθήματα μιας ξένης γλώσσας.
Σύμφωνα ωστόσο με τους ψυχολόγους και τους ειδικούς, αυτό είναι και το μεγάλο σας λάθος, γιατί όπως τονίζουν, ο υπερβολικός προγραμματισμός κατά την διάρκεια του καλοκαιριού καθυστερεί την ανάπτυξη της προσωπικότητας του παιδιού, καθώς το απομακρύνει από το να ανακαλύψει αυτά που πραγματικά το ενδιαφέρουν.
«Ο ρόλος σας ως γονιός είναι να προετοιμάσετε τα παιδιά για να πάρουν τη θέση τους στην κοινωνία. Το να είσαι ενήλικας σημαίνει να απασχολείς τον εαυτό σου για να γεμίσεις τον ελεύθερο χρόνο σου με έναν τρόπο που θα σε κάνει ευτυχισμένο», λέει ο βρετανός παιδοψυχολόγος Λιν Φράι.
Ο ειδικός μάλιστα συμπληρώνει, πως αν οι γονείς ξοδεύουν όλο τον ελεύθερο χρόνο τους στο να γεμίζουν τον ελεύθερο χρόνο του παιδιού τους, τότε τα παιδιά δε θα μάθουν ποτέ να το κάνουν αυτό από μόνα τους.
Ο Φράι δεν είναι ο μόνος που επισημαίνει τα οφέλη της πλήξης. Η δόκτωρ Τερέζα Μπέλτον σε μία επίσκεψή της στο Πανεπιστήμιο του East Anglia , τόνισε τη σχέση της πλήξης με τη φαντασία και δήλωσε στο BBC:
«Η πλήξη είναι ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη του «εσωτερικού ερεθίσματος» το οποίο επιτρέπει με τη σειρά του την έκφραση της αληθινής δημιουργικότητας».
Πίσω στο 1993, ο ψυχαναλυτής Ανταμ Φίλιπς έλεγε ότι «η ικανότητα του να βαριέται ένα παιδί αποτελεί στάδιο της ανάπτυξής του», ενώ προσέθετε ότι «η πλήξη αποτελεί μία ευκαιρία ώστε να συλλογιστεί τη ζωή. Η άποψη των ενηλίκων ότι το παιδί θα πρέπει διαρκώς να απασχολείται είναι εντελώς λανθασμένη και απόλυτα καταπιεστική».
Ο Φράι από την πλευρά του προτείνει στους γονείς, κατά την έναρξη του καλοκαιριού, να καθίσουν μαζί με τα παιδιά τους –τουλάχιστον αυτά που είναι άνω των τεσσάρων ετών- και να γράψουν μαζί μία λίστα με όλα αυτά που θα μπορούσαν να κάνουν κατά τη διάρκεια των διακοπών. Αυτή η λίστα μπορεί να αφορά σε βασικές δραστηριότητες, όπως το παιχνίδια με τα χαρτιά, το διάβασμα ενός βιβλίου , μια βόλτα με το ποδήλατο, η μαγειρική και η φωτογραφία.
Σε τι χρησιμεύει αυτό;
Αν το παιδί αρχίσει να παραπονιέται διαρκώς ότι βαριέται το καλοκαίρι, τότε μπορείτε να του πείτε να ρίξει μια ματιά στη λίστα που ετοιμάσατε μαζί κι ύστερα να ρίξετε το «βάρος» της απόφασης σε εκείνο μέχρι να το ακούσετε να λέει «αυτό θέλω να κάνω!».
Ο βρετανός ψυχολόγος σημειώνει ότι, υπάρχει μία πιθανότητα, τα παιδιά να αρχίσουν να μελαγχολούν και να βαριούνται. Οι γονείς πρέπει ωστόσο να συνειδητοποιήσουν ότι αυτό δεν είναι χαμένος χρόνος, ούτε αμαρτία. Τα παιδιά πρέπει να βαριούνται με σκοπό να παρακινούν τον εαυτό τους για να κάνουν πράγματα. Η πλήξη είναι ένα ένας τρόπος ώστε να νιώσουν τα παιδιά αυτάρκη.
Το 1930 ο φιλόσοφος Μπέρτραντ Ράσελ, αφιέρωσε ένα ολόκληρο κεφάλαιο από το βιβλίο του «Η κατάκτηση της ευτυχίας», στη δυνητική αξία της πλήξης γράφοντας:
«Ένα παιδί αναπτύσσεται καλύτερα όταν, όπως ένα νεαρό φυτό, μένει ανενόχλητο στο έδαφος. Η τεράστια ποικιλία ερεθισμάτων δεν είναι καλή για τα μικρά παιδιά καθώς μπορεί στην ενήλικη ζωή τους να τους προκαλέσει ανικανότητα στο να διαχειριστούν τη γόνιμη μονοτονία».
ΠΗΓΗ: bovary.gr