Ξεκίνησαν τα πρώτα ραντεβού για την έκδοση νέων ταυτοτήτων και με το καλημέρα κλείστηκαν ήδη 13.500 ραντεβού, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας id.gov.gr.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», για τα περισσότερα Τμήματα Ασφαλείας της Αττικής έχουν εξαντληθεί τα ραντεβού έως τα τέλη Οκτωβρίου. Οι πολίτες μπορούν να εκδώσουν νέα ταυτότητα σε 367 σημεία σε όλη τη χώρα, ενώ από τη στιγμή κατάθεσης των δικαιολογητικών μέχρι και την έκδοση της νέας ταυτότητας θα μεσολαβούν 7 με 10 ημέρες.
Οι νέες ταυτότητες θα έχουν μικρότερο μέγεθος (περίπου όσο μια πιστωτική κάρτα) και το παράβολο για την έκδοσή τους έχει καθοριστεί στα 10 ευρώ. Υπενθυμίζεται πως τα παλαιά δελτία ταυτότητας θα ισχύουν έως τις 3 Αυγούστου 2026. Μετά αυτή την ημερομηνία, όλοι οι πολίτες υποχρεωτικά θα πρέπει να εκδώσουν νέα ταυτότητα. Πάντως, για μερικούς ακόμη μήνες από τις νέες ταυτότητες θα λείπει ο προσωπικός αριθμός, ο οποίος αναμένεται να προστεθεί από τον Δεκέμβριο, δεδομένου ότι το σχετικό πληροφοριακό σύστημα δεν είναι ακόμη έτοιμο.
«Ο αριθμός αυτός θα μας απαλλάξει από περιστατικά που όλοι έχουμε ζήσει, όπως η ανάγκη αλλαγής ή η απώλεια ταυτότητας», τόνισε σχετικά ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου. Οι πολίτες που χρειάζεται να βγάλουν επειγόντως ταυτότητα λόγω απώλειας, για παράδειγμα, μπορούν να κλείσουν αμέσως ραντεβού. Οσοι εκδώσουν τώρα νέα ταυτότητα «δεν θα χρειαστεί να ξαναβγάλουν τον Δεκέμβριο. Αλλά θα χρειαστεί να περάσουν κάποια στιγμή από την αστυνομία για να τυπωθεί ο προσωπικός αριθμός στο πίσω μέρος, στο σημείο που έχει προβλεφθεί και αφεθεί κενό», εξήγησε ο κ. Παπαστεργίου.
Χθες, πρώτη μέρα ενεργοποίησης της πλατφόρμας, προγραμματίστηκαν 13.500 ραντεβού πανελλαδικά – Στα περισσότερα Τμήματα Ασφαλείας του λεκανοπεδίου έχουν κλειστεί τα ραντεβού έως τα τέλη του Οκτωβρίου.
Η διαδικασία
Πώς εκδίδεται η νέα ταυτότητα: Ο ενδιαφερόμενος επιλέγει στην αίτησή του Αρχή έκδοσης με βάση τη διεύθυνση μόνιμης ή προσωρινής διαμονής του στην Ελλάδα, συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας, ώστε να εξυπηρετηθεί με φυσική παρουσία, και καταχωρίζει τα εξής στοιχεία του προσώπου στο οποίο αφορά το ραντεβού: ονοματεπώνυμο, διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) και προαιρετικά αριθμό τηλεφώνου. Υπάρχει η δυνατότητα να κλείσει το ραντεβού τρίτος, ωστόσο, θα πρέπει να υπάρχει αυτοπρόσωπη παρουσία του πολίτη για να εξυπηρετηθεί. Με την ολοκλήρωση της υποβολής του αιτήματος, αποστέλλεται μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για την επαλήθευση του email που δήλωσε ο ενδιαφερόμενος. Ακολούθως, λαμβάνει στο επιβεβαιωμένο email τις βασικές πληροφορίες για τη διεκπεραίωση της διαδικασίας.
Σημειώνεται ότι το αίτημα προγραμματισμού του ραντεβού μπορεί να επαναπρογραμματιστεί ή να ακυρωθεί, ή να υποβληθεί εκ νέου, το αργότερο οκτώ ώρες πριν. Είκοσι τέσσερις ώρες πριν και δύο ώρες πριν από την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού, ο ενδιαφερόμενος λαμβάνει από την πλατφόρμα μήνυμα υπενθύμισης στο email που έχει δηλώσει.
Πηγή: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ