Σε ένα απέραντο εργοτάξιο έχει μετατραπεί τους τελευταίους μήνες η Αθήνα, με φόντο την περαιτέρω εξάπλωση των ραγών του Μετρό, γεγονός που θα σημάνει την περαιτέρω ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς της πρωτεύουσας.
Το έργο (το μεγάλύτερο δημόσιο στην Ελλάδα) που θα αλλάξει τον συγκοινωνιακό χάρτη της Αθήνας είναι η Γραμμή 4 του Μετρό, που σε πρώτο στάδιο θα προσθέσει 15 νέους σταθμούς, με γραμμή μήκους 13 χλμ.
Το εύρος και η έκταση των εργασιών στο έδαφος και το υπέδαφος της ελληνικής πρωτεύουσας έχουν προσελκύσει κάποιους χειριστές drones οι οποίοι ανά τακτά χρονικά διαστήματα καταγράφουν εντυπωσιακές εικόνες, μέσω των οποίων μπορούμε να δούμε πώς προχωρά το έργο.
Ένα τέτοιο βίντεο δημοσιεύθηκε στο κανάλι n.p. production στο Youtube και αφορά στην εξέλιξη των έργων στη Λεωφ. Βεΐκου, όπου θα υπάρχει ο σταθμός Βεΐκου, ενώ πρόκειται για την περιοχή απ’ όπου θα ξεκινήσει το ταξίδι του, προς Ευαγγελισμό, ο δεύτερος Μετροπόντικας, υπό την ονομασία «Νίκη», ο οποίος βρίσκεται υπό συναρμολόγηση.
Υπενθυμίζεται ότι σε πρώτη φάση η Γραμμή 4 (Πορτοκαλί) του Μετρό θα έχει αφετηρία το Άλσος Βεΐκου και τερματικό το Γουδή, με ενδιάμεσους σταθμούς Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Πανεπιστήμιο, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεστημιούπολη, Ιλίσια και Ζωγράφου. Η ολοκλήρωση του εν λόγω έργου τοποθετείται το 2029.
Πέρα από τη Λεωφ. Βεΐκου πυρετός εργασιών καταγράφεται και σε άλλες περιοχές όπου έχουν στηθεί εργοτάξια. Το τμήμα Α (Άλσος Βεΐκου-Γουδή) της Γραμμής 4 μετρό και έχει σχεδιασθεί με σκοπό την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών της πόλης και την εξυπηρέτηση πολλών σημαντικών κτιρίων και εγκαταστάσεων, όπως Νοσοκομεία, Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, Δικαστήρια και μεγάλα δημόσια κτίρια Oργανισμών ή Υπουργείων.
Συνολικά εκτιμάται ότι θα μετακινούνται με τη Γραμμή 4 το Μετρό περίπου 340.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ οι μετακινήσεις με αυτοκίνητο αναμένεται να μειωθούν κατά 53.000 περίπου ημερησίως και η έκλυση διοξειδίου του άνθρακα εκτιμάται ότι θα μειωθεί κατά 318 tons/ημέρα.
Η Γραμμή 4 θα έχει συρμούς δίχως οδηγό, τρένα φιλικά προς το περιβάλλον και σχεδόν πλήρως ανακυκλώσιμα υλικά, με υπεραυτόματα και έξυπνα συστήματα λειτουργίας, υπάρχει πρόβλεψη επιστροφής αναγεννώμενης ενέργειας της πέδης των συρμών, εξελιγμένα συστήματα αυτομάτου ελέγχου όλων των ηλεκτρομηχανολογικών και σιδηροδρομικών συστημάτων και εξελιγμένα συστήματα επικοινωνιών και εξυπηρέτησης των επιβατών.
Πηγή: carandmotor.gr